هفته آینده ۳ حوضه آبریز اصلی کشور بدون بارش خواهد بود

هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور از میزان بارش‌ها کاسته شده است به‌گونه‌ای که هفته جاری هیچ حوضه اصلی آبریز بدون بارش نبود اما هفته آینده ضمن آنکه میزان بارش‌ها ناچیز است ۳ حوضه آبریز اصلی بدون بارش خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، هفته جاری، وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در شمال غرب و جنوب شرق کشور قابل پیش‌بینی بود.

اما با توجه ‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم منتهی به ۱۷ تیرماه، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور ناچیز خواهد بود.

حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۴۵ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱ میلی‌متری را تجربه کرد که بیشترین میزان در میان حوضه‌های آبریز کشور است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم بیشینه بارش ۱۵ میلی‌متری و متوسط محدوده ۰ میلی‌متری را شاهد بود.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم این هفته بیشینه بارش ۷ میلی‌متری داشت که متوسط محدوده ندارد.

این هفته ۳ حوضه آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرزی شرق ازنظر میزان بارش شرایط یکسانی را تجربه کردند و بیشینه بارش آن‌ها ۱ میلی‌متر و متوسط محدوده ۰ میلی‌متری داشتند.

این هفته از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۱۷ حوضه بدون بارش است.

حوضه آبریز دریای خزر که در هفته منتهی به ۱۰ تیرماه شاهد بارش متوسطی بود در هفته منتهی به ۱۷ تیرماه شاهد کم‌ترین میزان بارش خواهد بود به‌گونه‌ای که بیشینه بارش ۱ میلی‌متری و متوسط محدوده ۰ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

مقام پربارش‌ترین حوضه‌های آبریز اصلی در هفته منتهی به ۱۷ تیرماه متعلق خواهد بود به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۱۱ میلی‌متر که البته بدون متوسط محدوده خواهد بود.

بعدازآن حوضه آبریز اصلی خلیج‌فارس و دریای عمان هم در هفته منتهی به ۱۷ تیرماه شاهد بیشینه بارش ۸ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری خواهد بود.

در هفته منتهی به ۱۷ تیرماه از مجموعه ۶ حوضه آبریز اصلی کشور ۳ حوضه بدون بارش خواهند بود.

همچنین از مجموع ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو هم ۲۵ حوضه بدون قطره‌ای بارش خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا