افزایش دمای هوا در برخی حوضه‌های آبریز از هفته آینده

دمای هوا در برخی حوضه‌های آبریز کشور از هفته آینده همراه با افزایش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، وضعیت دما نسبت به متوسط ۵ سال اخیر برای مناطق جنوبی کشور کاهشی و در شمال غرب، غرب تا مرکز کشور افزایشی است و نسبت به هفته گذشته برای مناطق مرکزی تا شرق کشور کاهشی و در سایر مناطق همراه با افزایش خواهد بود.

 وضعیت دما برای هفته دوم نسبت به متوسط ۵ سال اخیر برای مناطق واقع در مرکز تا غرب و جنوب غرب همراه با افزایش و در نواحی شمالی کشور همراه با کاهش خواهد بود.

 همچنین وضعیت دما برای هفته دوم نسبت به هفته گذشته به‌جز در برخی از مناطق واقع در مرکز تا شرق کشور، در سایر مناطق کشور (به‌خصوص برای نواحی جنوب و جنوب غرب کشور) عمدتاً همراه با افزایش پیش‌بینی می‌شود.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه با ۳.۲ درجه سانتی‌گراد افزایش دمای هوا نسبت به هفته قبل (منتهی به ۷ مرداد) شاهد بیشترین اختلاف متوسط هفتگی دما میانگین روزانه است، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۲‌ درجه سانتی‌گراد است.

پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز دریای خزر نسبت به هفته گذشته (منتهی به مرداد) ۳.۱ درجه سانتی‌گراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۷ مرداد) ۱.۷ درجه سانتی‌گراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی ۰.۷ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی با منفی یک درجه سانتی‌گراد افزایش دمای هوا نسبت به هفته قبل (منتهی به ۷ مرداد) شاهد اختلاف متوسط هفتگی دما میانگین روزانه خواهد بود، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۰.۱ درجه سانتی‌گراد است.

پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز قره قوم نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۷ مرداد) منفی ۱.۳ درجه سانتی‌گراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۰.۶ درجه سانتی‌گراد است.

بر این ‌اساس، پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز مرزی شرق نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۷ مرداد) منفی سه‌دهم درجه سانتی‌گراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی دودهم درجه سانتی‌گراد است.

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با ۳.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دمای هوا نسبت به هفته قبل (منتهی به ۱۴ مرداد) شاهد بیشترین اختلاف متوسط هفتگی دما میانگین روزانه خواهد بود، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۱.۱ درجه سانتی‌گراد است.

پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز دریای خزر نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۱۴ مرداد) ۱.۱ درجه سانتی‌گراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی ۰.۵ درجه سانتی‌گراد است.

پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۱۴ مرداد) ۰.۹ درجه سانتی‌گراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر صفر درجه سانتی‌گراد است.

همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی با منفی ۰.۲ درجه سانتی‌گراد افزایش دمای هوا نسبت به هفته قبل (منتهی به ۱۴ مرداد) شاهد اختلاف متوسط هفتگی دما میانگین روزانه خواهد بود، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۱.۱ درجه سانتی‌گراد است.

پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز قره قوم نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۱۴ مرداد) منفی ۱.۹ درجه سانتی‌گراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۰.۶ درجه سانتی‌گراد است.

بر این ‌اساس، پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز مرزی شرق نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۱۴ مرداد) منفی ۰.۱ درجه سانتی‌گراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی ۰.۴ درجه سانتی‌گراد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا