تفاهم‌نامه‌های همکاری موسسه تحقیقات آب امضا شد

در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، تفاهم‌نامه‌های موسسه تحقیقات آب با شرکت مدیریت منابع آب و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امضا شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک میان موسسه تحقیقات آب و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با موضوع همکاری دوجانبه در استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات هریک از طرفین به‌منظور اجرای مشترک طرح‌های پژوهشی- کاربردی، برگزاری رویدادها و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و همچنین تفاهم‌نامه همکاری با دفتر پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران باهدف بهره‌مندی مستمر از توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های انسانی شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای مدیریت مخازن سدهای کشور در شرایط سیلابی منعقد شد.

گفتنی است، انعقاد قرارداد «راه‌اندازی و بهره‌برداری کارخانه نوآوری آب و پساب» در محل موسسه تحقیقات آب میان موسسه تحقیقات آب و شرکت حیات اکسیر مهر آب باهدف نوآوری، توسعه و انتقال فناوری طراحی مهندسی، مهندسی معکوس، بهینه‌سازی و رشد کمی و کیفی محصول، تجاری‌سازی، اجرای طرح‌های پژوهشی، ارائه خدمات تخصصی کسب‌وکار (از فناوری تا بازار) و در راستای توسعه فرهنگ نوآوری در کشور و همچنین پیاده‌سازی و اجرای سند «زیست‌بوم نوآوری نیرو» از دیگر رویدادهای نمایشگاه بود.

بر اساس این گزارش، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران» ۹ دی‌ماه سال جاری با حضور وزیر نیرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه، در کنار مشارکت ۱۶۹ شرکت داخلی، ۶ شرکت خارجی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه آب و فاضلاب و تأسیسات مرتبط با آن، موسسه تحقیقات نیز در سالن خلیج‌فارس حضور فعال و گسترده‌ای داشت.

موسسه تحقیقات آب علاوه بر غرفه خود در طبقه اول سالن خلیج‌فارس، در طبقه دوم این سالن و در غرفه ساتکاب، بخشی از دستاوردهای خود را ارائه کرد.

همچنین در این نمایشگاه، از دو کتاب‌ «آب‌های نامتعارف راه‌حلی پایدار برای کمبود آب» و «مدیریت شورآبه ناشی از واحدهای نمک‌زدایی» رونمایی شد.

کتاب «آب‌های نامتعارف راه‌حلی پایدار برای کمبود آب» نوشته دکتر عباس اکبرزاده، علیرضا ولی‌پور و نازنین هم‌نبرد به معرفی انواع آب‌های غیرمتعارف و ظرفیت هرکدام برای مقابله با کمبود آب و کتاب «مدیریت شورآبه ناشی از واحدهای نمک‌زدایی» نوشته عباس اکبرزاده، فرزاد هاشم‌زاده و مریم شکوائیه به بحث در خصوص مدیریت شورابه حاصل از نمک‌زدایی پرداخته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا