آغاز دوباره فعالیت آزمایشگاه سیار موسسه تحقیقات آب

آزمایشگاه سیار موسسه تحقیقات آب، بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، آزمایشگاه سیار موسسه تحقیقات آب به منظور اندازه‌گیری پارامترهای کیفی آب در محل نمونه‌گیری و با هدف از بین‌بردن خطاهای ناشی از حمل‌ونقل نمونه و بدست آوردن نتایج دقیق‌تر خدمت‌رسانی در مناطق دورتر، استفاده در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور و همچنین استفاده در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و … راه‌اندازی شد.

آزمایشگاه سیار موسسه تحقیقات آب با مجهز بودن به ادوات قابل حمل نظیر: دستگاه مولتی پارامتر جهت اندازه‌گیریPH  و EC و دستگاه اسپکتروفتومتر قادر به آنالیز نیترات، نیتریت، فسفر کل آمونیاک، آمونیوم، سیانید و … به‌صورت آنلاین و در محل فعال می‌باشد و همچنین با در اختیار داشتن دستگاه تیتراتور و روش تیتراسیون، آزمون قلیائیت در فنل فتالئین، متیل اورانژ و قلیائیت کل محاسبه می‌گردد.

یکی از مهمترین امتیازات آزمایشگاه سیار، تثبیت نمونه‌ها در محل نمونه‌برداری است. نمونه‌ها از نظر اندازه PH  و EC  کنترل شده و سپس عملیات فیلتراسیون با پمپ خلاء موجود در آزمایشگاه سیار انجام می‌شود.

از جمله فعالیت‌ها و اقدامات موثر آزمایشگاه سیار موسسه تحقیقات آب در سال‌های گذشته، می‌توان به برداشت نمونه در پروژه طرح انتقال آب دز به قمرود به‌مدت یکسال، فعالیت در بررسی تأثیرات احتمالی تغییرات حجم آب دریاچه زاینده‌رود بر کیفیت آن، آنالیز کیفی با آب منطقه‌ای اصفهان، آزمایش پارامترهای کیفی آب‌های مورداستفاده پس از وقوع زلزله آذربایجان شرقی منطقه ورزقان با توجه به شدت آسیب‌های وارده به مناطق شهری و روستایی و عدم دسترسی به آب سالم جهت شرب مناطق زلزله‌زده اشاره کرد.

امتیاز:
۵/۵

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا