پروژه سازوکاری “سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها” رونمایی شد​

با حضور وزیر نیرو و در قالب سی‌وپنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

پروژه سازوکاری "سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها" رونمایی شد

پروژه سازوکاری “سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها” در قالب هفته سی‌وپنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدرضا کاویان‌پور” رئیس موسسه تحقیقات آب با ارائه گزارشی از جزئیات این سامانه گفت: سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب از سه بخش زیرسیستم پایش، زیرسیستم تصمیم‌سازی و زیرسیستم تحلیل تشکیل شده و به منظور جمع‌آوری داده‌ها برای مدیریت مخازن سدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر این اساس، هدف از طراحی این سامانه کشوری تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها و اطلاعات، پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بخش مدیریت سیلاب وزارت نیرو است.

این گزارش حاکی است، از خدمات سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب می‌توان به ارائه مستمر و برخط خدمات به بیش از ۲۰۰ کاربر از مجموعه‌های مختلف وزارت نیرو، پایش نتایج پیش‌بینی‌ها و تهیه و ارسال پیام‌های احتمال وقوع سیلاب به مراجع ذی‌ربط در وزارتخانه و بروز‌رسانی مستمر سامانه از نظر اطلاعات، امکانات و زیرساخت‌ها اشاره کرد.

همچنین مکمل‌بودن برای روش‌های سازه‌ای، زمان نسبتا کوتاه جهت پیاده‌سازی، سازگاری با محیط زیست و جامعه و هزینه کم و سود بالا از مزایای سیستم‌های پیش‌بینی و هشدار سیلاب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا