نصب ایستگاه باران‌سنجی در موسسه تحقیقات آب

ایستگاه باران‌سنجی در موسسه تحقیقات آب به‌منظور فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نصب و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، یک دستگاه باران‌سنج و یک دستگاه حسگر دما به‌منظور ثبت اطلاعات بارش و دمای لحظه‌ای در محل موسسه تحقیقات آب، نصب و به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، رئیس موسسه تحقیقات آب هدف اصلی انجام این پروژه را مقایسه مقادیر بارش واقعی با مقادیر بارش پیش‌بینی شده توسط مدل‌های پیش‌بینی بارش که در سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب موسسه تحقیقات آب ارائه می‌شوند، عنوان کرد.

دستگاه باران‌سنج از نوع باران‌سنج‌های باکتی (Tipping Bucket) و حسگر دما از نوع مقاومتی است که در آزمایشگاه کالیبراسیون موسسه تحقیقات آب به‌عنوان یکی از آزمایشگاه‌‌های مرجع کالیبراسیون تجهیزات آب و هواشناسی کشور، کالیبره و صحت‌ سنجی شده است.

دکتر محمدرضا کاویانپور افزود: دستگاه باران‌سنج مجهز به سیستم گرمایشی به‌منظور ذوب برف و سیستم ثبات به‌منظور مخابره اطلاعات ثبت شده است. ضمنا دقت دستگاه باران‌سنج ۰.۱ میلیمتر و دقت حسگر دما ۰.۰۱ درجه سانتی‌گراد بوده و مقادیر باران و دمای ثبت‌شده، بطور مداوم بر روی سرورهای موسسه ثبت و ذخیره می‌شوند.

گفتنی است این اطلاعات در وبسایت موسسه تحقیقات آب بزودی بارگذاری شده و از روش‌های مختلف و بصورت رایگان (مانند وب سرویس) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا