نشست موسسه تحقیقات آب با کانون پتنت ایران

امتیاز:
۵/۵

نشست موسسه تحقیقات آب با کانون پتنت ایران برگزار شد.

نشست موسسه تحقیقات آب با کانون پتنت ایران برگزار شد.

نشست موسسه تحقیقات آب با کانون پتنت ایران برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این نشست با حضور محمدرضا کاویانپور رئیس و مدیران مجموعه های پژوهشی موسسه تحقیقات آب و همچنین دکتر امیرمحمود بخشایش مدیر دپارتمان رصد فناوری کانون پتنت ایران برگزار شد. در ابتدای نشست محمدرضا کاویانپور ضمن خوشامدگویی، به معرفی پژوهشکده ها و مراکز موسسه و همچنین فعالیت های شاخص آنها از جمله مدل‌سازی هیدرودینامیک دریای خزر برای تعیین موقعیت واحدهای نمک‌زدایی، مدل‌سازی فیزیکی هیدرولیک و سازه‌های آبی، سامانه پایش کاربری و پوشش اراضی، شناور هدایت‌پذیر خودکار هیدروگرافی (شهپاد)، سامانه پیش‌بینی و پایش سیلاب، نقشه راه نمک زدایی پرداختند.

ایشان با توجه به فعالیت های پژوهشی مهم و تاثیرگذار موسسه، ثبت پثنت توسط اعضای هیات علمی و پژوهشی موسسه را امکان پذیر دانسته و بر ارائه آموزش به آنها توسط کانون پتنت ایران تاکید نمودند.

در ادامه این نشست دکتر امیرمحمود بخشایش به معرفی کانون پتنت ایران و ظرفیت‌های آن پرداخته و به سوالات اعضای جلسه درباره نحوه فعالیت کانون پاسخ دادند.

در پایان مقرر شد دوره‌های آموزشی برای اعضای هیات علمی و کارشناسان پژوهشی موسسه تحقیقات آب توسط کانون پتنت ایران برگزار شده تا شرایط ثبت پتنت و نکات مربوطه در دوره‌های مذکور ارائه شود.

 

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا