انتخاب مقاله پژوهشکده هیدرولیک موسسه تحقیقات آب به‌عنوان یکی از مقالات برتر بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران

مقاله پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و محیط‌های آبی به‌عنوان یکی از مقالات برتر بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، مقاله «شبیه‌سازی عددی جریان ثانویه در قوس ۹۰ درجه با توسعه مدل‌های آشفتگی مناسب» به نویسندگی دکتر سیدمحمدهادی مشکاتی؛ عضو هیأت علمی موسسه و دکتر سیدعلی‌اکبر صالحی نیشابوری؛ استاد دانشگاه تربیت مدرس به‌عنوان یکی از چهار مقاله برتر بیستمین کنفرانس هیدرولیک انتخاب شد.

در این مقاله ضمن توسعه مدل سه‌بعدی هیدرودینامیک جریان در مختصات منحنی‌الخط غیرمتعامد (در یک شبکه جابجانشده) و مدل‌های مختلف آشفتگی (دو مدل آشفتگی دو معادله‌ای استاندارد به‌همراه مدل تنش‌های جبری والین و جانسون)، الگوی جریان و وضعیت جریان ثانویه در قوس ۹۰ درجه ارزیابی شده است.

شایان ذکر است بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در دو روز (۵ و ۶ آبان ۱۴۰۰) برگزار گردید و از میان ۱۴۹ مقاله پذیرفته شده،‌ چهار مقاله در آیین اختتامیه کنفرانس به عنوان مقالات برتر برگزیده شد.

ضمناً، نشست روند تغییر مؤلفه‌های اقلیمی و تأثیر آن بر نوسانات سطح آب دریای خزر و خلیج گرگان با مدیریت موسسه تحقیقات آب در روز پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۶ برگزار شد.

منبع خبر:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا