بارش ۲۰۰ میلی‌متری تنها در پنج حوضه آبریز درجه سه تا ۲۸ دی‌ماه خواهیم داشت

بارش‌های ۲۰۰ میلی‌متری تنها در پنج حوضه آبریز درجه سه کشور آن‌هم در روز شنبه ۲۵ دی‌ماه رخ خواهد داد و پس‌ از آن بارش‌ها کم و کمتر خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، بـرای هفته جاری، پیش‌بینی بارش برای حوضه‌های آبریز جنوب،جنوب غرب و غرب کشور از پنجشنبه ۲۳دی تا انتهای روز سه‌شنبه ۲۸دی است.

بر این اساس روز پنجشنبه از مجموع حدود ۵۳ حوضه آبریز درجه سه کشور تنها ۱۲ حوضه آبریز بارش دریافت خواهند کرد که در این میان تنها حوضه آبریز کلاس کوچک از حوضه آبریز درجه‌دوی مرزی غرب بارش ۷۷ میلی‌متری خواهد داشت.

وضعیت بارشی حوضه‌های آبریز درجه سه کشور در روز جمعه ۲۴ دی‌ماه به این‌گونه خواهد بود که از مجموع حدود ۵۳ حوضه آبریز درجه سه ۳۰ حوضه آبریز بارش خواهند داشت و از این تعداد تنها دو حوضه آبریز دز ۱۱۱ میلی‌متر و کارون ۱۰۳ میلی‌متر بارندگی دریافت خواهند کرد.

بارش‌های پیش‌بینی‌شده برای روز شنبه ۲۵ دی‌ماه متفاوت از بقیه روزها است در این روز پنج حوضه آبریز درجه سه زهره، جراحی، دز، کارون و کلاس کوچک شاهد بارش‌های ۲۰۰ میلی‌متری خواهند بود و ۸ حوضه آبریز نیز بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متری خواهند داشت و تنها حوضه آبریز پهنه جازموریان بدون بارش است.

روز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه اما از میزان بارش‌ها در حوضه‌های آبریز درجه سه کاسته خواهد شد و چهار حوضه آبریز غرب میناب با بارش ۱۰۲ میلی‌متری، هلیل رود با بارش ۱۵۸ میلی‌متری، شمال جازموریان با بارش ۱۳۳ میلی‌متری و کهورک چاه غیب با بارش ۱۶۶ میلی‌متری خواهیم داشت.

در این روز پنج حوضه آبریز درجه سه میمه دویرج، پایاب کرخه، پایاب کارون، غرب حله و باتلاق گاوخونی هیچ بارشی نخواهند داشت.

وضعیت بارشی روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه نیز با کاهش همراه است به‌گونه‌ای که از مجموعه حدود ۵۳ حوضه آبریز درجه سه کشور ۳۶ حوضه آبریز بارش‌های کمتر از ۱۰۰ میلی‌متری خواهند داشت و حداکثر بارش‌ها در این روز ۵۲ میلی‌متر خواهد بود.

تعداد حوضه‌های آبریزی که در روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه بدون بارش خواهند بود نیز افزایش یافته و به ۱۷ حوضه آبریز می‌رسد.

وضعیت بارشی روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه هم با کاهش بارش همراه خواهد بود به‌گونه‌ای که حداکثر بارش در این روز ۳۲ میلی‌متر خواهد بود.

همچنین تعداد حوضه‌های آبریز بدون بارش نیز افزایش بیشتری خواهند داشت.

فلش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا