بازدید مدیران شرکت آب منطقه‌ای گلستان از مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر موسسه تحقیقات آب

مدیران شرکت آب منطقه‌ای گلستان از مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر موسسه تحقیقات آب بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این جلسه روز دوشنبه مورخ ۲۴ آذرماه با حضور “سید محسن حسینی” مدیرعامل، “حسین دهقان” مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب و “حمیده صباحی” مدیر دفتر تحقیقات کاربردی شرکت آب منطقه‌ای گلستان و “رضا روزبهانی” معاون پژوهشی، “سیده معصومه بنی‌هاشمی” سرپرست مرکز ملی تحقیقات دریای خزر، “حسین اردلان” سرپرست پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و محیط‌های آبی و سرپرست پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب در محل مرکز ملی تحقیقات دریای خزر، به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

در این جلسه تجربیات و فعالیت‌های موسسه در زمینه‌های پایش کمی و کیفی دریای خزر، مدیریت سیلاب و استفاده از سنجش از دور، مدل‌سازی هیدرودینامیک دریا و مدل‌سازی کمی و کیفی محیط‌های آبی و همچنین ظرفیت‌های کارگاه‌های موسسه ارائه شد.

در ادامه، سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ضمن تبریک هفته پژوهش، بر لزوم انتشار گسترده اخبار و نتایج تحقیقات و پژوهش‌های موسسه و بخصوص مرکز ملی تحقیقات دریای خزر تأکید و درخواست کرد که در مطالعات مرکز، توجه بیشتری به سواحل شرقی دریای خزر و بخصوص خلیج گرگان شود. ایشان همچنین به برنامه‌های آن شرکت در زمینه توسعه استفاده از منابع آب دریای خزر به‌صورت شیرین سازی (استفاده از فناوری‌های نمک‌زدایی) و غیر شیرین سازی (برای توسعه پرورش میگو و غیره) در استان گلستان اشاره کرد. همزاد بودن استان گلستان با موضوع سیلاب، یکی دیگر از موضوعات اشاره شده در این جلسه توسط مهندس حسینی بود و با توجه به اهمیت موضوع سیلاب در استان گلستان، آمادگی شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای حمایت و پشتیبانی از ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات سیلاب (زیر نظر موسسه تحقیقات آب) در استان گلستان اعلام کرد.

حسین دهقان مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای، یکی از مشکلات کشور را اطلاع پایین مدیران در زمینه جوانب مختلف سیلاب دانسته و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موسسه تحقیقات آب برای ارتقاء آگاهی‌های مدیران استانی در زمینه سیلاب تأکید کرد. همچنین ایجاد یک اتاق فکر برای بررسی مسائل و مشکلات دریای خزر و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها از مهم‌ترین موضوعات اشاره شده توسط وی در جلسه بود.

شایان ذکر است در انتهای جلسه، مقرر گردید برای ایجاد یک همکاری مستمر و تعریف شده بین شرکت آب منطقه‌ای گلستان و موسسه تحقیقات آب، یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه‌های مورد نیاز شرکت آب منطقه‌ای با محوریت مدیریت سیلاب و شناسایی دخل و تصرف به حریم و بستر رودخانه‌ها با استفاده از پهپاد و سنجش از دور بین طرفین منعقد شود.

امتیاز:
۵/۵

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا