انعقاد قرارداد پروژه پایش کمی و کیفی سد و نیروگاه شفارود

قرارداد مطالعاتی با موضوع «پایش کیفی منابع آب سطحی طرح سد شفارود» به کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با موسسه تحقیقات آب منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این پروژه که توسط “گروه محیط‌زیست و مطالعات میدانی” پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و محیط‌های آبی موسسه تحقیقات آب در حال انجام است، در راستای تأمین نیازهای اطلاعاتی مدل‌سازی کیفی آب مخزن سد شفارود منعقد شده است.

هدف اصلی از انجام پروژه مذکور، گردآوری داده‌های پایه مانند ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و اکولوژیک منابع آبی محدوده طرح به‌منظور پیش‌بینی شرایط کیفیت آب در مخزن سد شفارود و همچنین پیش‌بینی تمهیدات لازم برای کنترل و کاهش اثرات منفی پدیده تغذیه‌گرایی و مطالعات شبیه‌سازی کیفیت آب مخزن سد شفارود است.

شایان‌ ذکر است پارامترهای فیزیکی و شیمیایی به‌صورت ماهانه و پارامترهای اکولوژیکی (ماهی، پلانگتون، پریفیتون، ماکروبنتوز) به‌صورت فصلی و در یک‌‌سال برداشت می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا