نقش موثر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر در رفع نیازهای بخش آب کشور

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر موسسه تحقیقات آب گفت: مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر در راستای پاسخگویی و رفع نیازهای بخش آب کشور نقش موثری دارد.

سیده معصومه بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موسسه تحقیقات آب، در راستای عقد تفاهم‌نامه میان موسسه تحقیقات آب و حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه‌های شمالی، اظهار داشت: مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر تنها مجموعه تخصصی مطالعات منابع آب دریای خزر در وزارت نیرو در سطح ملی است.

وی ادامه داد: این مرکز ظرفیت انجام مطالعات و پژوهش‏‌های مستمر و تخصصی در زمینه پاسخگویی به موضوعات و مباحث مربوط به دریا، سواحل، منابع آب ساحلی، ظرفیت‏‌های بهره‌‏برداری و تأمین آب از دریا و تغییرات اقلیم و آثار آن بر منابع آب دریا و سواحل را دارد.

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات و مطالعات دریای خزر خاطرنشان کرد: استفاده از این ظرفیت می‏‌تواند کمک مؤثری به اجرای برنامه‏‌ها و انجام وظایف حاکمیتی وزارت نیرو در خصوص دریای خزر، سواحل و حوضه آبریز این دریا نماید و این موضوعات از طریق حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه‌های شمالی و سفیدرود مدیریت و پیگیری می‌شود.

بنی‌هاشمی گفت: در واقع این مرکز می‌‏تواند به‌عنوان بازوی علمی و تخصصی در راستای اهداف و برنامه‏‌های حوضه‏ شمالی، محورهای مطالعاتی و پژوهشی موردنیاز را تعریف و به‌موازات برنامه‌‏ها و اقدامات مستمر خود، در جهت پاسخگویی و رفع نیازهای بخش آب کشور حضور پررنگ و مؤثرتری داشته باشد.

وی ادامه داد: این مرکز ضمن قدردانی از حمایت‌های وزارت نیرو کماکان نیازمند حمایت و پشتیبانی بخش اجرایی و حاکمیتی این وزارتخانه برای تحقق اهداف پژوهشی و مطالعات مستمر در دریای خزر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا