کتاب «مدیریت شورابه‌های ناشی از واحدهای نمک‌زدایی» منتشر شد

کتاب "مدیریت شورابه‌های ناشی واحدهای نمک‌زدایی" منتشر و هم‌زمان با برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در غرفه موسسه تحقیقات آب رونمایی شد.

کتاب «مدیریت شورابه‌های ناشی از واحدهای نمک‌زدایی»

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این کتاب در سال ۲۰۲۱ توسط ناشر بین‌المللی «الزویر» انتشار یافت و در آذرماه سال جاری با کوشش دکتر عباس اکبرزاده، دکتر فرزاد هاشم زاده و دکتر مریم زارع رشکوئیه به‌صورت تخصصی در ۳۳۴ صفحه به فارسی برگردانده و ترجمه شد.

کتاب «مدیریت شورابه‌های ناشی واحدهای نمک‌زدایی» شده به بررسی گزینه­‌های مختلف مدیریت شورابه حاصل از واحدهای نمک‌زدایی از آب­‌های لب‌شور، شور و آب دریا پرداخته و همچنین عوامل مهم تأثیرگذار در انتخاب مناسب­‌ترین روش برای یک پروژه معین و الزامات مجوزهای زیست‌محیطی و مطالعات مربوط به اجرای آن‌ها را ارائه می­‌دهد.

بررسی راهکارهای دفع شورابه­‌های حاصل از واحدهای نمک‌زدایی شامل: تخلیه به آب­‌های سطحی، دفع به‌همراه فاضلاب، تزریق در چاه­‌های عمیق، کاربری زمین، تبخیر، استفاده مجدد و تخلیه صفر مایع همچنین ترکیب شورابه با آب خنک‌کن نیروگاه‌­های ساحلی از عناوین مهمی است که در کتاب ذکرشده مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت فناوری نمک‌زدایی به روش اسمز معکوس که در حال حاضر فناوری غالب و در حال رشد برای تولید آب شیرین از منابع آب‌ شور است، این کتاب بر مدیریت شورابه واحدهای نمک‌زدایی به روش اسمز معکوس تمرکز دارد.

گفتنی است چاپ اول این کتاب با حمایت شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان انجام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا