برگزاری مدرسه تابستانی «کاربرد سنجش‌ازدور در مطالعات آب»

اولین مدرسه تابستانی «کاربرد سنجش‌ازدور در مطالعات آب» با مشارکت پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان و پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این مدرسه با حضور اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از تاریخ ۵ تا ۷ تیرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

تمرکز اصلی این دوره آشنایی با فرآیندهای تهیه نقشه‌های کاربری اراضی، برآورد تبخیر ـ تعرق واقعی و برآورد نرخ فرونشست از طریق تصاویر ماهواره‌ای بود که توسط کارشناسان و پژوهشگران مؤسسه تحقیقات آب آموزش داده شد.

همچنین در این مدرسه تابستانه تلاش شد تا ضمن آشنایی محققین، دانشجویان و همچنین کارشناسان شرکت آب منطقه‌‌ای با سامانه‌ها و نرم‌افزارهای تخصصی سنجش‌ازدوری کمک شایانی به ارتقای سطح مدیریت منابع آب با استفاده از این فناوری نوین شود.

شایان‌ذکر است امروزه داده‌های ماهواره‌ای و سنجش‌ازدوری به‌عنوان مکمل داده‌های زمینی نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در افزایش توان مدیریتی به‌منظور پایش منابع و مصارف آب حوضه‌های آبریز ایفا می‌­کند و به همین دلیل لازم است تمامی محققان مرتبط با مدیریت منابع آب ضمن آشنایی با این فن‌آوری، نسبت به ارتقای ابزارهای پایش و مدیریت حوضه‌های آبریز کشور اهتمام ورزند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا