انعقاد قرارداد پژوهشی موسسه تحقیقات آب با دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو

امتیاز:
۵/۵

قرارداد پژوهشی با موضوع «برآورد سطوح زیر کشت اراضی دیم حوضه‌های آبریز کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای» به کارفرمایی دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با مؤسسه تحقیقات آب منعقد گردید.


به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات آب، این پروژه که مسئولیت اجرای آن بر عهده پژوهشکده منابع آب موسسه تحقیقات آب است در راستای تکمیل پروژه «استفاده از توانمندی‌های فناوری سنجش از دور به منظور تهیه نقشه‌های کاربری زراعی (آبی) حوضه‌های آبریز کشور» منعقد شده است. هدف اصلی از انجام پروژه مذکور، برآورد سطوح زیر کشت اراضی دیم در تمامی حوضه¬های آبریز کشور با استفاده از تصاویر ماهواره¬ای با قدرت تفکیک مکانی مناسب است. بدین منظور برای مرزبندی و تعیین محدوده عرصه و اعیان اراضی دیم از تصاویر با قدرت تفکیک مکانی بالا حسب دسترسی، استفاده می‌شود و برای تفکیک آنها از سایر پوشش‌های اراضی (همانند اراضی مرتعی، جنگلی، اراضی آبی و موارد مشابه با آن¬ها) از تصاویر رایگان چند زمانه Landsat و یا Sentinel-2 (قدرت تفکیک مکانی متوسط) استفاده خواهد شد.
گفتنی است اطلاعات استخراج شده از این پروژه و همچنین پروژه برآورد سطوح اراضی زراعی آبی و باغی کشور در سامانه پایش کاربری و پوشش اراضی کشور با تارنمای https://lulc.wri.ac.ir/ قابل مشاهده است.

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا