برگزاری جلسه آنلاین موسسه تحقیقات آب با دانشگاه حکیم سبزواری

امتیاز:
۵/۵

جلسه آنلاین موسسه تحقیقات آب با دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

جلسه آنلاین موسسه تحقیقات آب با دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در این جلسه که با حضور معاونت پژوهشی و مدیران پژوهشکده ها و مراکز موسسه تحقیقات آب و رئیس، معاون پژوهشی و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، ابتدا دکتر محمدرضا کاویانپور رئیس موسسه تحقیقات آب ضمن معرفی مختصر موسسه، هدف از ایجاد موسسه تحقیقات آب را رفع مشکلات صنعت آب دانست. ایشان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های موسسه تحقیقات آب بخصوص در سالهای گذشته را مدل‌سازی فیزیکی و عددی سازه‎های هیدرولیکی سدهای کشور اعلام نموده و توضیحاتی راجع به گسترش فعالیت های موسسه در زمینه های منابع آب و آب و فاضلاب با افزایش مسائل کشور در بخش مدیریت منابع آب ارائه نمود.

دکتر کاویانپور افزود: موسسه تحقیقات آب محلی برای رفت‌وآمد اساتید و دانشجویان و استفاده آن‌ها از ظرفیت‌های موجود است. از جمله تصمیماتی که در موسسه اتخاذشده و به حوزه کاری دانشگاه‌ها مرتبط می‌شود، استفاده از ظرفیت‌های اعضای هیات علمی دانشگاه ها در قالب برنامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت است که اخیرا اساتید جوان کشور را جذب کرده‌ایم و می‌توانیم امکانات و منابعی را در مسیر پروژه‌های مورد نیاز کشور در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند. همچنین تهیه آیین‌نامه حمایت از دانشجویان پسادکتری در دست انجام است.

رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: در تلاش هستیم تا ارتباطات دانشگاهی موسسه را تقویت کنیم که از جمله اقدامات در این زمینه انعقاد تفاهم‌نامه با داشگاه‌ها است. در کنار دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه‌های امیرکبیر، خواجه‌نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس، شهید بهشتی و چمران به توافق رسیده‌ایم که تفاهم‌نامه‌های آن به‌زودی عملیاتی می‌شود.

در ادامه جلسه، آقای دکتر علی اصغر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری به معرفی دانشگاه و ظرفیت های آن پرداخت. در ادامه دکتر محمدابراهیم حاجی‌آبادی، مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، زمینه های پیشنهادی همکاری با موسسه تحقیقات آب را ارائه نمود که از میان آنها می توان به موضوعاتی چون فرصت‌های مطالعاتی در قالب طرح پژوهشی، تعریف پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی، قراردادهای پژوهشی، تعریف گرنت‌ها در راستای نیاز صنعت و مشارکت اساتید در داوری پروپوزال‌ها و نظارت بر طرح‌های پژوهشی اشاره نمود. همچنین در حوزه آموزش نیز موضوعاتی مانند کارآموزی دانشجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و انتقال حداکثری تجربیات پرسنل موسسه به دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز ارائه گردید.

در پایان جلسه دکتر کاویانپور با اشاره به قالب‌های همکاری که دکتر حاجی‌آبادی بیان کرد، گفت: حوزه‌هایی که عنوان کردید بسیار کاربردی است و می‌توانیم همکاری‌های خوبی باهم داشته باشیم و در راستای تنظیم موضوعات فعالیت ها و همکاری مشترک، کمیته مشترک موسسه و دانشگاه تشکیل شود.

 

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا