مبادله تفاهم‌نامه همکاری میان موسسه تحقیقات آب و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

تفاهم‌نامه همکاری میان موسسه تحقیقات آب و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و اجرایی با موضوع استفاده از ظرفیت‌های مشترک درزمینه مطالعه یخچال‌های طبیعی کشور، در روز دوشنبه ۱۸ مردادماه سال جاری میان موسسه تحقیقات آب و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی امضا شد.

تفاهم‌نامه مذکور با هدف هم‌افزایی امکانات و تجارب دو طرف به‌منظور انجام فعالیت‌های مطالعاتی، تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی مشترک در خصوص یخچال‌های طبیعی کوهستانی واقع در مناطق مختلف کشور مبادله شد.

در جلسه تبادل این تفاهم‌نامه، سوابق فعالیت‌های مرتبط با حوزه مطالعه و شناخت یخچال‌های طبیعی کشور، میان دو طرف مورد بحث و بررسی و سرفصل‌های همکاری مورد موافقت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، یخچال‌های طبیعی ایران از کارکردهای مهمی در جنبه‌های منابع آبی و زیست‌محیطی برخوردار است و به‌عنوان مهم‌ترین پایشگر تغییر شرایط اقلیمی در سطح کشور مطرح هستند.

ازاین‌رو، طرح ملی محافظت از یخچال‌های طبیعی کشور در موسسه تحقیقات آب در دست پیگیری است که شناسایی موقعیت و شرایط یخچال‌های طبیعی، مسائل هیدرولوژیکی و اکولوژیکی مرتبط با این منابع، اثرات گذشته و آینده تغییر اقلیم بر آن‌ها و بررسی مخاطرات محتمل بر اثر این تغییرات در آینده از مهم‌ترین فعالیت‌های تعریف‌شده در طرح مذکور است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا