برگزاری نشست مشترک مدیران موسسه تحقیقات آب با مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

نشست مشترک مدیران موسسه تحقیقات آب با مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در این نشست که علی‌اکبر کاظمی مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و جمعی از مدیران موسسه حضور داشتند، دکتر کاویانپور رئیس موسسه توضیحاتی در خصوص شرح وظایف مجموعه‌های تحت‌نظر موسسه ارائه نمودند.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و محیط‌های آبی گفت: این پژوهشکده پایش کمی و کیفی پیکره‌های آبی و بازتوانی سدهای بزرگ کشور را در دستورکار دارد که با توجه به سپری شدن عمر مفید سدها، بازتوانی آن‌ها دارای حساسیت و اهمیت ویژه‌ای است.

همچنین در خصوص فعالیت‌های پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب اذعان داشت: این پژوهشکده تلاش می‌کند تا با جمع‌آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات در تصمیم‌‌سازی برای مدیران بخش آب وزارت نیرو اثرگذار باشد.

ر راستای تحقق این هدف سامانه‌هایی ازجمله: سامانه پیش‌بینی و پایش سیلاب، سامانه تبخیر و تعرق، سامانه پایش کاربری اراضی و سامانه پایش دریای خزر را طراحی و اجرا نموده و سامانه پایش فرونشست نیز در حال پیگیری است.

دکتر کاویانپور افزود: لازم به ذکر است موسسه تحقیقات آب در جهت تقویت مراکز آب و فاضلاب، سازندهای سخت و دریای خزر نیز اقداماتی انجام داده است که با اهمیت به نیازهای پژوهشی مرتبط با این مراکز، آینده پویا و روشنی را برای آن‌ها ترسم کرده‌ایم.

در ادامه نشست معاون پژوهشی موسسه تحقیقات آب فعالیت‌های شاخص چند سال اخیر موسسه را ارائه نمود.

در پایان نیز مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با اشاره به لزوم اشراف کامل روابط عمومی نسبت به اطلاعات مربوط به موضوعات آب، در اختیار داشتن اطلاعات صحیح، به‌روز و قابل اتکا را معیار یک روابط عمومی موفق دانست.

وی افزود: موسسه تحقیقات آب دارای اطلاعات ارزشمندی است که قابلیت ویژه‌ای برای رسانه‌ای شدن دارد.

ایشان همچنین بر لزوم مشارکت فعال اعضای هیات علمی موسسه در آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه‌های مختلف مرتبط به آب از طریق تهیه مقالات علمی و سایر روش‌های اطلاع‌رسانی تاکید نمودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا