پیش‌بینی بارش در شمال، شمال غرب و غرب کشور در هفته منتهی به ۲۸ آبان

موسسه تحقیقات آب، پیش‌بینی بارش در شمال، شمال غرب و غرب کشور در هفته منتهی به ۲۸ آبان را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این موسسه پیش‌بینی متوسط بیشینه بارش حوضه‌های آبریز اصلی در هفته منتهی به ۲۸ آبان‌ماه را نیز اعلام کرد.

بر این اساس، متوسط و بیشینه بارش‌ها در هفته دوم منتهی به ۲۸ آبان‌ماه در حوضه آبریز دریای خزر به ترتیب ۱۱.۸ میلی‌متر و ۸۴.۵ میلی‌متر پیش‌بینی ‌شده است.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۱۰.۳ و بیشینه ۵۱.۹ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۱.۲ و بیشینه ۱۶.۱ میلی‌متر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره‌قوم متوسط بارش یک‌دهم و بیشینه ۲.۹ میلی‌متر بارندگی خواهد بود.

همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی صفر و بیشینه سه‌دهم میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است.

برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان متوسط بارشی چهار و با بیشینه ۴۱.۴ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است.

ثبت ۱۴ میلی‌متر بارندگی در ۴۵ روز گذشته حکایت از میزان بارش‌های مناسب در کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۰) تا هفته دوم آبان‌ماه در بیشتر استان‌های کشور داشته اما این میزان بارش نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۱۵ درصدی داشته است.

حوضه‌های آبریز اصلی ایران شامل: دریای خزر، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، قره‌قوم، مرزی شرق و خلیج‌فارس و دریای عمان است.

فلش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا