بازدید موسسه تحقیقات آب از کارخانه نوآوری “های وی”

مدیران موسسه تحقیقات آب از کارخانه نوآوری "های وی" بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در ابتدای این بازدید جلسه‌ای با حضور دکتر محمدرضا کاویانپور رئیس موسسه تحقیقات آب، دکتر سید محمدمهدی نوربخش مدیرکل دفتر تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و دکتر فرهنگ باقری مدیر اجرایی کارخانه نوآوری “های وی” برگزار شد.

در این جلسه، رئیس موسسه تحقیقات آب ضمن بیان توانمندی‌‌های مجموعه به موضوع راه‌اندازی کارخانه نوآوری نیرو پرداخت و ضرورت شناخت بهتر مدل‌ها و استفاده از تجربیات موفق سایر کارخانه‌ها جهت الگوبرداری صحیح و سرعت بخشیدن به راه‌اندازی کارخانه را مورد تأکید قرار داد.

وی به حضور موثر شرکت ساتکاب و همراهی در این موضوع اشاره داشت تا با این همکاری بتوان بحث تجاری‌سازی و تبدیل ایده به محصول و فروش آن را در وزارت نیرو سریعاً عملیاتی کرد.

در ادامه جلسه دکتر نوربخش هدف از بازدید کارخانه‌های نوآوری و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان را ارتباط بیشتر با این حوزه دانست تا بتوان به این وسیله شکاف میان صنعت و دانشگاه را از بین برد.

وی بیان کرد: وزارت نیرو بدنبال راه‌اندازی زیست‌بوم نوآوری نیرو بوده و در این زیست‌بوم، کارخانه نوآوری نیرو از جمله عناصری است که به‌عنوان شروع فرآیند تبدیل ایده به محصول می‌تواند بسیار موثر باشد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در ادامه به جایگاه موسسه تحقیقات آب در موضوع ایجاد زیست‌بوم نوآوری نیرو و راه‌اندازی کارخانه نوآوری نیرو در محل موسسه اشاره و به بیش از ۵۰ سال سابقه در زمینه تحقیقات، ظرفیت‌های خوب همچون آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و غیره در این مجموعه جهت راه‌اندازی کارخانه نوآوری تأکید کرد.

وی افزود: جهت راه‌اندازی کارخانه، ما به الگوی صحیح شکل‌گیری نیاز داریم و در تلاشیم با بازدید از پارک علم و فناوری پردیس و سایر شعب آن و همچنین از تیم‌هایی که در این مجموعه‌ها فعالیت می‌کنند، الگوبرداری کنیم.

وی همچنین بر اهمیت آشنایی و شناسایی شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌هایی که در حوزه صنعت آب و برق و انرژی فعالیت می‌کنند، تأکید کرد.

همچنین در این جلسه دکتر فرهنگ باقری نیز ضمن معرفی کارخانه نوآوری های وی، به ارائه تجربیات خود در زمینه راه اندازی کارخانه نوآوری و همچنین ایجاد هاب نوآوری پرداخت.

در پایان جلسه نیز بازدیدی از کارخانه نوآوری “های وی” بعمل آمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا