بارش‌های بیش از ۲۰۰ میلی‌متری در حوضه آبریز فرامرزی هیرمند در هفته آینده

حوضه آبریز فرامرزی هیرمند گرچه این هفته بارش‌های چندان خوبی ندارد اما بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه احتمال بارش‌های بیش از ۲۰۰ میلی‌متر در این حوضه آبریز وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، وضعیت بارشی این حوضه آبریز فرامرزی در این هفته به این نحو خواهد بود که وقوع بارش‌ها در سطح حوضه آبریز هیرمند ناچیز است.

بر این اساس متوسط بارش پیش‌بینی شده برای این حوضه آبریز در این هفته صفر است اما بیشینه بارشی پیش‌بینی‌شده برای آن ۷ میلی‌متر است.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم منتهی به اول بهمن‌ماه وقوع بارش‌های قابل‌توجه در بیشتر زیر حوضه‌های واقع در حوضه آبریز هیرمند مورد انتظار است.

بر این اساس متوسط بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز فرامرزی هیرمند در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه ۷۶ میلی‌متر خواهد بود.

بیشینه بارش این حوضه آبریز هم ۲۲۴ میلی‌متر خواهد بود.

کشورمان دارای ۶ حوضه اصلی آبریز شامل: دریای خزر، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق، قره قوم و خلیج‌فارس و دریای عمان است.

فلش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا