کاهش چشمگیر بارش در هفته منتهی به ۵ فروردین ۱۴۰۱

وضعیت بارش حوضه‌های آبریز کشور در هفته منتهی به پنجم فروردین با کاهش چشمگیر روبرو خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری که بخشی از آن سپری شده، وقوع بارش‌ها در مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس و نـوار شـمالی کشور رخ داده است.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم (منتهی به پنجم فرودین)، وقوع بارش‌های پراکنده در مناطق شمال و شمال غرب کشور و همچنین محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس مورد انتظار است.

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان در هفته جاری بالاترین میزان بارش را تاکنون با بیشینه ۱۶۲ میلی‌متری و متوسط محدوده ۴ میلی‌متری داشته است.

مقام دوم پربارش‌ترین حوضه آبریز این هفته متعلق به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۱۳۱ میلی‌متر و متوسط محدوده ۳ میلی‌متری است.

حوضه آبریز خزر نیز در این هفته از وضعیت به نسبت خوبی درزمینه بارش برخوردار است به‌گونه‌ای که بیشینه بارش این حوضه ۱۲۵ میلی‌متر و متوسط آن ۲۰ میلی‌متر است.

وضعیت بارشی حوضه آبریز قره قوم این هفته بیشینه بارش ۶۹ میلی‌متری و متوسط بارش ۱۸ میلی‌متری دارد و حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم بیشینه ۶۰ میلی‌متری و متوسط بارش ۱۰ میلی‌متر دارد.

حوضه آبریز مرزی شرق این هفته کمترین میزان بارش را دارد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۲۴ میلی‌متر و متوسط آن یک میلی‌متر است.

پنج حوضه آبریز درجه‌دو کشور این هفته بدون بارش تا امروز هستند.

در هفته منتهی به پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ وضعیت بارش‌ها تنها در حوضه آبریز دریای خزر به نسبت خوب پیش‌بینی‌شده و ۷ حوضه آبریز درجه‌دو کشور نیز هیچ بارشی نخواهند داشت.

بر این اساس بیشینه بارش دریای خزر در هفته منتهی به پنجم فروردین به ۲۴ میلی‌متر و متوسط محدوده آن ۲ میلی‌متر خواهد بود که بالاترین میزان بارش پیش‌بینی‌شده را دارا خواهد بود.

پس‌ازآن حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۱۸ میلی‌متری و متوسط صفر مقام دوم پربارش‌ها را خواهد داشت و همین وضعیت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه حاکم است به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن به ۱۵ میلی‌متر و متوسط بارش ۲ میلی‌متر خواهد رسید.

حوضه آبریز خلیج‌فارس در هفته منتهی به پنجم فروردین ۱۴۰۱ بیشینه بارشی ۱۰ میلی‌متری با متوسط صفر میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

کمترین میزان بارش حوضه‌های آبریز کشور متعلق به حوضه آبریز قره قوم است که بیشینه آن ۲ میلی‌متر و متوسط بارش صفر میلی‌متر است.
حوضه آبریز مرزی شرق هم در هفته منتهی به پنجم فروردین ۱۴۰۱ هیچ بارشی نخواهد داشت.

فلش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا