امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان موسسه تحقیقات آب و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان موسسه تحقیقات آب و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، روز شنبه مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ جلسه‌ای با حضور محمدرضا کاویانپور رئیس موسسه تحقیقات آب و بابک مظفری معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران دو مجموعه برگزار شد.

در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان موسسه تحقیقات آب و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی امضا گردید.

هدف از این تفاهم‌نامه، استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه و مؤسسه به‌منظور برطرف نمودن نیازهای متقابل است.

تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک در حوزه‌های مرتبط با آب، هدایت و حمایت علمی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه مطالعات مرتبط با آب، برگزاری سمینار، کارگاه و همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی مشترک در حوزه آب و بازدیدهای علمی و کارآموزی دانشجویان، استفاده از ظرفیت و توان علمی اعضای هیأت علمی طرفین در قالب راهنمایی و مشاوره پایان‌‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و تدریس دروس موردنیاز و نظارت بر طرح‌های پژوهشی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

همچنین تسهیل دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی، منابع علمی و کتابخانه‌های طرفین، انجام بازدیدهای متقابل علمی به‌منظور ارتقاء توان علمی و اجرایی محققین و برنامه‏ریزی بازدیدهای تخصصی هدفمند و ایجاد فرصت‏های کارآموزی و کارورزی برای آشنایی دانشجویان منتخب دانشگاه با نیازهای بخش‏های تخصصی و مطالعاتی موسسه، همکاری در جذب اعتبارات مالی برای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، حمایت علمی از تجاری‌سازی فناوری‌های نوین در حوزه آب و زمینه‌سازی استفاده از آزمایشگاه‌های مرجع یکدیگر از دیگر موضوعات تفاهم نامه است.

در ابتدای جلسه رئیس موسسه تحقیقات آب ضمن اشاره به انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه موسسه با مراکز علمی و پژوهشی گفت: موسسه تحقیقات آب امکانات و ظرفیت‌های متنوعی دارد که می تواند در راستای رفع نیازهای پژوهش و تحقیقات کاربردی بخش آب کشور، در اختیار دانشگاهها و مراکز پژوهشی قرار گیرد.

همچنین در پایان جلسه، مدیران واحد علوم و تحقیقات از مجموعه آزمایشگاه‌های شیمی و هیدرولیک موسسه تحقیقات آب بازدید نمودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا