حوضه‌های آبریز شمالی دارای بیشترین بارش‌های این هفته و هفته آینده

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد: حوضه‌های آبریز شمالی و شمال شرق کشور این هفته و هفته آینده بالاترین میزان بارش در بین حوضه‌های اصلی آبریز کشور را دارند و سایر حوضه‌های نیز کم‌وبیش دارای بارش هستند.

به گزارش روابط عمومی م,سسه تحقیقات آب، برای هفته جاری وقوع بارش‌ها عمدتاً در شمال و شمال شرق کشور، محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس و به‌صورت پراکنده در غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه ‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده نیز وقوع بارش‌ها در مناطق شمالی به‌خصوص سواحل دریای خزر مورد انتظار است.

حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۶۱.۸ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۰.۵ میلی‌متری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

مقام دوم پر بارش‌های این هفته مربوط به حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه بارش ۵۸.۸ میلی‌متر و متوسط محدوده ۵.۳ میلی‌متری است.

پس‌ازآن حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۴۳.۴ میلی‌متری و متوسط محدوده ۲.۶ میلی‌متری را تجربه می‌کند.

در هفته جاری حوضه‌ آبریز قره قوم با بیشینه ۳۰.۸ میلی‌متر و محدوده بارش ۱۲.۳ میلی‌متری است.

حوضه آبریز مرزی شرق هم بیشینه بارش ۲۳ میلی‌متری با متوسط محدوده ۱.۳ میلی‌متری دارد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم این هفته بیشینه بارش ۱۶.۸ میلی‌متری با متوسط بارش ۰.۶ میلی‌متر پایین‌ترین میزان بارش حوضه‌های آبریز را دارد.

این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ کشور فقط ۲ حوضه‌ آبریز بدون بارش هستند.

در هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه همه حوضه‌های ۶ گانه اصلی آبریز کشور بارش‌هایی را دریافت خواهند کرد.

بر این ‌اساس حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۲۰ آبان بیشینه بارش ۸۴.۳ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۴ میلی‌متری را خواهد داشت که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور خواهد بود.

در هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه حوضه‌ آبریز دریاچه ارومیه بیشینه بارش ۵۵ میلی‌متری با متوسط محدوده ۶ میلی‌متری خواهد داشت.

حوضه‌ آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم در هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه بیشینه بارش ۳۸.۲ میلی‌متری و متوسط محدوده ۰.۳ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

در هفته آینده حوضه‌ آبریز قره قوم هم بیشینه بارش ۲۴.۳ میلی‌متری و متوسط محدوده ۸.۱ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

حوضه آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه بیشینه بارش ۲۱.۶ میلی‌متری و متوسط محدوده ۳ دهم میلی‌متری خواهد داشت.

حوضه آبریز مرزی شرق هم در هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه بیشینه بارش ۶.۶ میلی‌متر با متوسط محدوده ۰.۵ میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.

همچنین، از مجموع ۳۰ حوضه آبریز درجه‌۲ نیز ۵ حوضه‌ قطره‌ای باران نخواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا