بازدید معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو از موسسه تحقیقات آب

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو از موسسه تحقیقات آب بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در جلسه روز چهارشنبه مورخ ۱۶ آذرماه سال جاری که با حضور «مریم کارگرنجفی» معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، «محمدمهدی نوربخش» مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو، رئیس و مدیران موسسه تحقیقات آب برگزار شد، «محمدرضا کاویانپور» ضمن خوشامدگویی، روز دانشجو را تبریک و همچنین ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت.

رئیس موسسه تحقیقات آب به اهتمام همکاران در جهت کمک به رفع مشکلات آب کشور اشاره نمود و اظهار داشت: موسسه تحقیقات آب ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌­های مقام محترم وزارت و مدیران حوزه ستادی در راستای پیشبرد اهداف صنعت آب کشور، این حمایت مادی و معنوی دلگرمی همکاران این مجموعه برای فعالیت بیشتر و کارآمدتر را باید تلقی می­‌نمایند.

در ادامه جلسه، رئیس و سایر مدیران موسسه تحقیقات آب، گزارش فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی موسسه را ارائه نمودند.

در این جلسه «مریم کارگرنجفی» با اشاره به معضلات موجود در کشور گفت: مهم‌ترین معضل کشور ما ضعف مدیریت در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هاست که در عرصه‌های مختلف کشور صورت می‌گیرد و مبنای کار باید بر اساس مطالعه، تحقیق و پژوهش باشد.

وی افزود: در حوزه صنعت آب، تحقیقات زیادی انجام می‌شود ولی ساماندهی آن بسیار مهم است. در اینجا موسسه تحقیقات آب با ظرفیت بالایی که دارد باید نقش خود را پیدا کند و عنوانی را که وزیر محترم نیرو برای بحث برق به کار بردند که پژوهشگاه نیرو می‌تواند عمود خیمه در بحث پژوهش در حوزه برق باشد، موسسه تحقیقات آب نیز می‌تواند همان نقش را در حوزه آب ایفا کند. لذا موسسه تحقیقات آب باید جایگاه خود را در بحث تحقیقات حوزه صنعت آب در مجموعه وزارت نیرو، کل کشور و همچنین سایر کشورها ارتقاء دهد و الزامات آن را بررسی کند به‌طوری‌که نقش کلیدی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها داشته و مرجعی باشد برای تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند تا برای دریافت اطلاعات و مشاهده تحقیقات و پژوهش‌ها به این مجموعه مراجعه کنند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در ادامه اشاره کرد: یکی از نیازهایی که مجموعه وزارت نیرو و دولت به آن رسیدند، بحث آشنایی و ارتباط بین دانشگاه و صنعت است که در مجموعه وزارت نیرو و در حوزه آب، موسسه تحقیقات آب می‌تواند واسطه آن باشد و کار بسیار خوبی که در این زمینه صورت گرفت برگزاری مدرسه تابستانی آب بود که الگوی بسیار مناسبی در این زمینه است و باید ادامه پیدا کند. همچنین موسسه تحقیقات آب می‌تواند با تشکیل اندیشکده‌ای، نشست‌هایی مستمر در آب با حضور نخبگان، مدیران و معاونین وزارت نیرو و نیز مدیران شرکت‌های زیرمجموعه برگزار نماید.

«کارگر نجفی» افزود: مدیران ذیربط، مدیران حوزه ستادی وزارت نیرو و حتی معاونین و کارشناسان آن‌ها باید موسسه را ببینند تا با آشنایی و شناسایی ظرفیت‌های این مجموعه به تصمیم‌گیری‌هایشان کمک شود.

در ادامه جلسه «محمدمهدی نوربخش» با اشاره به انتظارات وزارت نیرو از موسسه تحقیقات آب گفت: یکی از این انتظارات استفاده از ظرفیت‌های بازیگران زیست‌بوم نوآوری و سایر بازیگران عرصه پژوهش و فناوری در قالب مدیریت تحقیقات است به‌طوری‌که موسسه باید محور تعاملات با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر بازیگران این مجموعه باشد. در واقع موسسه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر پژوهشکده‌ها استفاده کرده و کارهایی را که این مجموعه‌ها می‌توانند ورود پیدا کنند برون‌سپاری کند.

مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو افزود: انتظار می‌رود موسسه تحقیقات آب عرصه‌های آینده‌پژوهی، توسعه و پیگیری اجرای نقشه‌های راه توسعه فناوری و شناسایی فرصت‌های آینده مجموعه آب و آبفا را مورد تأکید بیشتر قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا