در هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران؛ کتاب «آب‌های نامتعارف: راه‌حلی پایدار برای کمبود آب» رونمایی شد

کتاب "آب‌های نامتعارف: راه‌حلی پایدار برای کمبود آب" منتشر و هم‌زمان با برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در غرفه موسسه تحقیقات آب رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این کتاب با همت دکتر عباس اکبرزاده، دکتر علیرضا ولیپور و مهندس نازنین همنبرد در سال ۱۴۰۱ تدوین شده است.

کتاب “آب‌های نامتعارف: راه‌حلی پایدار برای کمبود آب” ضمن معرفی انواع منابع آبی نامتعارف و چالش‌های استفاده از آن‌ها، نمونه‌های عملی شده بهره‌گیری از منابع آبی نامتعارف در دنیا را معرفی می‌کند.

همچنین با توجه به پتانسیل و اهمیت بهره‌گیری از دو منبع اصلی آب‌های نامتعارف یعنی “آب شور (نمک‌زدایی) و پساب” در کشور، به برخی از نمونه‌های اجراشده در صنایع مذکور اشاره می‌کند.

در نهایت سیاست‌های کاربردی و برنامه‌های اجرایی کشور جهت توسعه نمک‌زدایی و استفاده از پساب در فصل آخر کتاب مورد بررسی قرارگرفته است.

شایان‌ذکر است که چاپ اول کتاب با حمایت شرکت آب و فاضلاب مشهد انجام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا