جدیدترین پیش‌بینی موسسه تحقیقات درباره وضعیت بارشی کشور در این هفته و هفته آینده منتشر شد

جدیدترین پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب، وقوع بارش‌ها را به‌طور عمده در مناطق شمالی کشور دانسته است و با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته آینده، وقوع بارش‌ها به‌طور عمده در مناطق غربی و شمال غربی کشور و مناطقی از شرق و جنوب کشور مورد انتظار است.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، حوضه آبریز دریای خزر این هفته  با داشتن بیشینه بارش ۷۸.۹ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۹.۱ میلیمتری بیشترین میزان بارش را در میان حوضه‌های آبریز کشور دارد.

پس از آن حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه بارش ۴۰.۴ میلیمتر و متوسط محدوده ۹.۸ میلی‌متری مقام دوم حوضه‌های آبریز پربارش را دارد.

حوضه آبریز قره قوم در هفته جاری بیشینه بارش ۳۸.۵ میلی‌متری را با متوسط بارش ۷.۱ میلی‌متر دارد.

حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۲۶.۵ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱ میلی‌متری را تجربه می‌کند.

هفته جاری حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم با بیشینه بارش ۱۲.۱ میلیمتر، متوسط محدوده بارش ۰.۱ میلی‌متری را شاهد خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق هم بیشینه بارش ۳.۳ میلی‌متری را با متوسط محدوده ۰.۳ میلی‌متر دارد.

این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو کشور، ۱ حوضه‌ بدون بارش است.

بر پایه این گزارش، در هفته منتهی به ۵ خردادماه  همه حوضه‌های ۶گانه اصلی آبریز کشور بارش‌های را دریافت خواهند کرد که بالاترین میزان آن در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود.

براین‌اساس، حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان در هفته منتهی به ۵ خرداد‌ماه بیشینه بارش ۷۹.۷ میلی‌متری و متوسط محدوده ۳.۸ میلی‌متری را خواهد داشت.

حوضه‌ آبریز دریای خزر نیز در هفته آینده بیشینه بارش ۷۶.۸ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۱.۷ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

در این مدت حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیشینه بارش ۵۷.۳ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۱.۷ میلی‌متری را خواهد داشت.

حوضه‌ آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به ۵ خرداد بیشینه بارش ۳۴.۳ میلی‌متری و متوسط محدوده ۲.۵ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا