بازدید دستیار وزیر امور خارجه در امور دریای خزر از مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر

دستیار وزیر امور خارجه در امور دریای خزر از مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در این بازدید که با حضور «علیرضا جهانگیری» دستیار وزیر امور خارجه در امور دریای خزر، «سیدعباس حسینی» مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران و هیأت همراه، در مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر برگزار شد؛ «سیده معصومه بنی‌هاشمی» گزارشی پیرامون معرفی مرکز شامل: تاریخچه تأسیس، اهم وظایف و برنامه‌‏های وزارت نیرو در دریای خزر و مروری بر مهم‏ترین فعالیت‌‏ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی مرکز از جمله: سامانه پایش دریای خزر ارائه کرد.

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر در ادامه با مروری بر وضعیت منابع آب خزر و نوسانات دریا به همکاری‏‌های منطقه‌‏ای پیرامون دریای خزر اشاره کرد. همچنین پیشنهاداتی درخصوص تقویت همکاری‌‏ها با پنج کشور ساحلی از جمله: تسهیل تبادل اطلاعات، اعتبارات پایدار و مستمر مطالعات خزر در قالب احیای طرح نوسانات دریای خزر و حمایت از برنامه‌‏های مطالعاتی مرکز ارائه نمود.

در این بازدید، حسینی موضوع حمایت استانداری مازندران را از مطالعات دریای خزر در برنامه هفتم پیشنهاد داد.

در ادامه جهانگیری با بیان اهمیت موضوع مطالعات کاهش تراز آب خزر اشاره کرد: می‏‌بایست این پیش‌‏بینی‌‏ها و سناریوهای محتمل در طرح‌ها به‏‌ویژه در تخصیص منابع دیده شود. در این راستا و با توجه به مسئولیت‌های وزارت امور خارجه، گزارش‌‏های تهیه‌شده در موضوع دریای خزر از جمله: گزارش مرکز و گزارش‌‏هایی که در موضوعات دریای خزر توسط سایر وزارتخانه‌‏ها تهیه شده است، بررسی و در دستورکار دبیرخانه دریای خزر نیز قرار گرفته است تا موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

دستیار وزیر امورخارجه در امور دریای خزر در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: این مسئله درست است که آسیب‌‏دیدگی ما نسبت به سایر کشورها کمتر است اما باید بتوانیم حجم آسیب‏‌دیدگی‌‏ها در سطح سواحل ایران را کمتر کنیم و این موضوع را در اولویت قرار دهیم.

وی در پایان برای «احیای طرح خزر» در برنامه هفتم ابراز امیدواری کرد که بتوانیم یک‏سری هماهنگی و هم‏‌افزایی در داخل انجام دهیم تا از ظرفیت‌های علمی در مذاکرات و همکاری‌های منطقه‌ای استفاده کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا