نشست بررسی چالش‌ها و راهکارهای محیط زیستی نمک‌زدایی آب دریا و انتقال به مناطق مرکزی ایران

نشست بررسی چالش‌ها و راهکارهای محیط زیستی نمک‌زدایی آب دریا و انتقال به مناطق مرکزی ایران در موسسه تحقیقات آب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در این نشست که در روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه سال جاری برگزار شد، صاحب‌نظران محیط‌زیست و محیط‌زیست دریایی از دانشگاه تهران، دانشگاه پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور، دانشگاه اصفهان، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و نمایندگان کارفرمای پروژه از شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران حضور داشتند.

در این نشست مشخصات کلی طرح‌های کلان نمک‌زدایی و انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان ارائه شد.

همچنین در ادامه نشست، به مشکلات قانون‌گذاری و اسناد بالادستی محیط‌زیستی مرتبط با آب‌شیرین‌کن‌ها، چالش‌های ناشی از مکان استقرار سایت‌های نمک‌زدایی، تعارض کاربری‌ها و تغییر کاربری اراضی، پیامدهای محیط‌زیستی ناشی از نشر آلاینده‌های آب، هوا و پسماندها روی محیط دریا، خط ساحلی و مسیر انتقال و ضرورت توان زیست‌محیطی برای توسعه و مسائل مربوط به فناوری‌های مورداستفاده در این صنعت و انتشار گازهای گلخانه‌ای پرداخته شد.

در پایان مقرر شد، نتیجه نشست تخصصی فوق در قالب گزارشی مشتمل بر موضوعات عنوان‌شده و راهکارهای فناورانه، راهکارهای سیاست‌گذارانه و راهکارهای مدیریتی به کارفرمای پروژه ارائه و گزارش مدیریتی آن با هماهنگی کارفرما به مراجع ذیصلاح ارسال شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا