نشست “بررسی چالش‌ها و راهکارهای مرتبط با فن‌آوری‌های نمک‌زدایی آب دریا در ایران”

دومین نشست از پروژه "چالش‌ها و راهکارهای موجود در نمک‌زدایی و انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان" با موضوع « بررسی چالش‌ها و راهکارهای مرتبط با فن‌آوری‌های نمک‌زدایی آب دریا در ایران» توسط کارگروه‌ کارشناسی متشکل از صاحب‌نظران حوزه تولید و انتقال آب با فنّاوری نمک‌زدایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در این نشست که در روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه سال جاری برگزار شد، کارشناسان موسسه تحقیقات آب، صاحب‌نظران فناوری‌های نمک‌زدایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور، دانشگاه اصفهان، انجمن شرکت‌های آب‌شیرین‌کن، گروه مپنا، شرکت تجهیزات‌سازی سپاهان مپنا، مپنا بویلر، شرکت زیبا طرح‌سازان افراشته و موسسه بنیان دانش‌پژوهان حضور داشتند.

کارشناسان در این نشست به ارائه موضوعاتی همچون مشخصات کلی طرح‌های کلان نمک‌زدایی و انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان، فناوری‌های نمک‌زدایی در دنیا و فناوری‌های بومی‌شده در ایران و چالش‌های مرتبط با این فناوری‌ها پرداختند.

همچنین مقرر شد، نتیجه نشست تخصصی مذکور در قالب گزارشی مشتمل بر موضوعات عنوان‌شده و راهکارهای فناورانه، راهکارهای سیاست‌گذارانه و راهکارهای مدیریتی به کارفرمای پروژه ارائه و گزارش مدیریتی آن با هماهنگی کارفرما به مراجع ذیصلاح ارسال شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا