وبینار تالاب انزلی برگزار شد

به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها وبینار تالاب انزلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع تالاب‌ها چهارشنبه آخر هرماه برگزار می‌شود که این بار به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه و با همکاری یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی در استان گیلان در خصوص تالاب انزلی برگزار شد.

روز دوم فوریه باهدف افزایش آگاهی جهانی در مورد نقش حیاتی تالاب‌ها برای مردم سیاره به‌عنوان روز جهانی تالاب‌ها نام‌گذاری شده است. این روز یادآور دوم فوریه ۱۹۷۱ است که در شهر رامسر “کنوانسیون” رامسر به امضا رسید. البته تصویب این روز در مجمع عمومی سازمان ملل در ۳۰ اوت ۲۰۲۱ انجام و با حمایت ۷۵ کشور رسماً به‌عنوان یکی از روزهای بین‌المللی سازمان ملل متحد نام‌گذاری شد.

گفتنی است، “عباس اکبرزاده” مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب موسسه تحقیقات آب به‌عنوان مهمان ویژه این وبینار، چالش‌های موجود در تالاب انزلی را از گذشته تا حال مورد بررسی قرار داد و در خصوص راهکارهای احیا تالاب پیشنهاد‌هایی را عنوان کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا