پیام روز جهانی آب

محمدرضا کاویانپور، رئیس موسسه تحقیقات آب

آب به‌عنوان یکی از عناصر چهارگانه در پیدایش هستی همواره جایگاهی خاص در منظر اهالی علم و معرفت داشته است. این جایگاه ویژه وقتی که در میان مؤلفه‌های اسلامی قرار می‌گیرد از تقدسی خاص برخوردار می‌شود. تقدسی که ریشه در اعتقاد، باورها و ارزش‌های ما دارد. ماده‌ای که به اذعان آیات شریف الهی، اساس و بنیاد حیات در هستی است و به انحاء گوناگون و به کرّات در جای‌جای قرآن‌کریم به اهمیت آن تذکر داده شده و لذا پاس‌داشت این عنصر بی‌بدیل از جایگاهی به‌غایت مورد احترام برخوردار است.  

سوم فروردین‌ماه که به‌عنوان «روز جهانی آب» نام‌گذاری شده، مناسب‌ترین بهانه است تا تمامی عناصر دخیل در تصمیم‌سازی‌ و تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان کشور، و به‌خصوص مجموعه عاملین، متخصصین، اندیشمندان و مدیران صنعت آب کشور عزم خود را جزم کنیم تا با هم‌افزایی و هم‌اندیشی بیشتر از پیش، از پس چالش‌ها و نقصان‌های موجود برآئیم. چرا که آب زیربنای آبادانی این خاک زرخیز است.

این موضوع با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی ایجاد شده در جهان و به‌خصوص کشور عزیزمان ایران و لزوم توجه به پایداری منابع آبی و استقرار حکمرانی هوشمند آب در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشت و سلامت جامعه و حادث شدن سیلاب‌ها و خشکسالی شدید در فواصل زمانی و مکانی مختلف بسیار حائز اهمیت نموده و لذا عزم تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان و تمام آحاد جامعه در توجه به موضوع آب و مدیریت آن را بیش از پیش پررنگ‌تر می‌سازد.

بر این اساس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه زیرساخت‌های آبرسانی شهری و روستایی و تصفیه فاضلاب و همچنین شناسایی منابع جدید آب تجدیدپذیر، شیرین‌سازی آب دریا، بازچرخانی و باز تخصیص آب صورت پذیرفته که حائز اهمیت است.

در پایان با عرض خداقوت و خسته نباشید به تمامی تلاش‌گران صنعت آب کشور و تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و هم‌زمانی آن با بهار قرآن و ماه رمضان، ایامی سراسر از برکت و نزول رحمت الهی را برای ایران عزیز آرزومندم و برای یکایک همکارانم در اقصی نقاط کشور، سلامتی توأم با شادی و بهروزی را از بارگاه حضرت معبود مسئلت دارم.

محمدرضا کاویانپور، رئیس موسسه تحقیقات آب

لینک فیلم پیام رئیس موسسه تحقیقات آب به‌مناسبت روز جهانی آب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا