برگزاری جلسه هم‌اندیشی موسسه تحقیقات آب با شرکت آب منطقه‌ای استان البرز

جلسه هم‌اندیشی موسسه تحقیقات آب با شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با موضوع استفاده از فناوری سنجش از دور در حفاظت از منابع آب و منابع طبیعی، به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در این جلسه که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز و با حضور مدیران موسسه تحقیقات آب، دادگستری کل استان البرز، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز برگزار شد، ضمن ارائه مهمترین دستآوردها و تجربیات مؤسسه تحقیقات آب در زمینه بکارگیری فنآوری سنجش از دور در مدیریت منابع آب کشور، بر لزوم استفاده از این فنآوری در تولید داده‌های دقیق و به‌روز جهت پایش منابع آب و همچنین عرصه‌های منابع طبیعی کشور تأکید شد.

در همین راستا، پیشنهاد موسسه تحقیقات آب با عنوان «طراحی و توسعه سامانه خودکار پایش اراضی استان البرز با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای» نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق درخصوص برنامه‌ریزی برای اجرای آن حاصل شد.

شایان ذکر است، هدف اصلی اجرای این سامانه، پایش وضعیت فعلی و همچنین تغییرات انواع کاربری‌های اراضی استان البرز در بازه‌های زمانی حداکثر یک ماهه جهت ایجاد امکان پایش مداوم شرایط بهره‌برداری اراضی این استان است. بکارگیری این فناوری می‌تواند موجب کاهش چشمگیر تخلفات مرتبط با بهره‌برداری‌های غیرقانونی از منابع طبیعی کشور شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا