نشست هم‌اندیشی مدیران موسسه تحقیقات آب با گروه پژوهشی الکترونیک و ابزار دقیق پژوهشگاه نیرو

نشست هم‌اندیشی مدیران موسسه تحقیقات آب و گروه پژوهشی الکترونیک و ابزار دقیق پژوهشگاه نیرو در موسسه تحقیقات آب برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، این نشست در روز  یکشنبه مورخ بیست و ششم بهمن ماه سال جاری و با حضور دکتر حسین امیری‌کامخانی مشاور وزیر نیرو و عضو هیات علمی گروه پژوهشی الکترونیک و ابزار دقیق پژوهشگاه نیرو، دکتر علیرضا بهرام‌پور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، ندا یاوری معاون گروه پژوهشی الکترونیک و ابزار دقیق، دکتر پریسا فخری عضو هیات علمی گروه پژوهشی الکترونیک و ابزار دقیق، دکتر ابوالفضل بهرام‌پور و دکتر جواد بهرام‌پور از شرکت دانش‌بنیان نوراتار هوشمند و مدیران موسسه تحقیقات آب برگزار شد.
در ابتدا معاون پژوهشی موسسه ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به معرفی مدیران موسسه تحقیقات آب پرداخته و همچنین مدیر امور آزمایشگاه‌های موسسه نیز توضیحاتی در خصوص معرفی امور آزمایشگاه‌ها ارائه داد. در ادامه نشست دکتر امیری‌کامخانی با اشاره به تعریف طرح‌ها و پروژه‌ها در گروه ابزار دقیق پژوهشگاه نیرو و استفاده از آنها در جهت رفع بخشی از چالش‌های صنعت آب و برق، بر استفاده از فناوری‌های نوین در تمام زمینه‌ها به‌منظور ارتقاء مدیریت آب در صنعت آب و برق و همچنین پایداری در تأمین آب و برق تأکید نمود.
دکتر ابوالفضل بهرام‌پور در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص شرکت دانش‌بنیان نوراتار هوشمند، توضیحاتی راجع به تکنولوژی توسعه داده شده در این شرکت عنوان نمودند. بر اساس اظهارات ایشان، شرکت مذکور با استفاده از نصب فیبر نوری در حاشیه رودخانه‌ها و استفاده از الگوریتم‌های ریاضی نوین، قادر است با تحلیل اصوات اخذ شده از فیبر نوری، نسبت به اعلام هشدار وقوع سیلاب اقدام نماید. همچنین با استفاده از این تکنولوژی نوین، امکان اندازه‌گیری میزان رطوبت، بارش و سایر پارامترهای هواشناسی با دقت مناسب وجود دارد. پس از  بحث و بررسی در انتها، مقرر گردید فناوری پیشنهادی در یک منطقه پایلوت و با حمایت موسسه تحقیقات آب مورد ارزیابی قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا