وضعیت بارشی حوضه‌های آبریز کشور تا پایان هفته منتهی به ۱۹ آذر

وضعیت بارش‌های کشور این هفته و هفته آینده (منتهی به ۱۹ آذر) بیانگر آن است که از مجموع ۶ حوضه آبریز اصلی تنها حوضه آبریز دریای خزر بالاترین میزان بارش را دریافت خواهد کرد و ۱۳ حوضه آبریز درجه دو نیز بدون بارش خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، هفته جاری (۶ الی ۱۲ آذر)، در مناطق واقع در نوار شمالی، شمال غرب و غرب تا مرکز کشور و برخی از مناطق واقع در جنوب کشور (شرق هرمزگان، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان) وقوع بارش‌ پیش‌بینی می‌شود.
همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم (۱۳ الی ۱۹ آذر)، وقوع بارش‌ها در برخی از نواحی واقع در شمال و شمال شرق کشور مورد انتظار است.

متوسط/بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های آبریز ۶ گانه اصلی و حدود ۳۰ حوضه آبریز درجه دو و ۹ محدوده مدیریت حوضه آبریز تا هفته منتهی به ۱۲ آذر
متوسط بارش حوضه آبریز دریای خزر پیش‌بینی‌شده برای این هفته ۱۲.۳ میلی‌متر و بیشینه بارش آن ۷۶.۴ میلی‌متر است.
دریاچه ارومیه برای هفته جاری متوسط بارش ۷ میلی‌متری دارد و بیشینه بارش آن نیز به ۴۹.۹ میلی‌متر خواهد رسید. این وضعیت در حوضه آبریز فلات مرکزی به این‌گونه است که در حالی متوسط بارش این حوضه به ۱ میلی‌متر می‌رسد که بیشینه بارش پیش‌بینی‌شده آن ۳۰.۲ میلی‌متر خواهد بود.
متوسط بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز قره قوم در هفته جاری ۹ دهم میلی‌متر و بیشینه آن نیز ۴ میلی‌متر است. حوضه آبریز مرزی شرق نیز متوسط بارش ۳ دهم میلی‌متری را تجربه می‌کند و بیشینه آن به ۴ میلی‌متر خواهد رسید.
حوضه آبریز خلیج‌فارس در این هفته متوسط بارش ۳.۲ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد و بیشینه آن نیز ۵۰.۷ میلی‌متر است.
در این هفته تنها حوضه آبریز درجه دو کشور که بارش نخواهد داشت رودخانه‌های سیستان و بلوچستان خواهد بود و درعین‌حال محدوده‌های ۹ گانه مدیریت حوضه‌های آبریز هرکدام به فراخور میزانی از بارش را دریافت خواهند کرد.

وضعیت متوسط/بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های آبریز ۶ گانه اصلی و حدود ۳۰ حوضه آبریز درجه دو و ۹ محدوده مدیریت حوضه آبریز در هفته منتهی به ۱۹ آذر
متوسط بارش حوضه آبریز دریای خزر پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده ۱.۶ میلی‌متر و بیشینه بارش آن ۲۱.۴ میلی‌متر است که کاهش بارش‌ها را نشان می‌دهد.
دریاچه ارومیه برای هفته منتهی به ۱۹ آذر متوسط بارش ۸ میلی‌متری دارد و بیشینه بارش آن نیز ۱۷.۵ میلی‌متر خواهد بود. این وضعیت در حوضه آبریز فلات مرکزی به این‌گونه است که در حالی متوسط بارش این حوضه به ۱ میلی‌متر می‌رسد که بیشینه بارش پیش‌بینی‌شده آن ۸.۳ میلی‌متر خواهد بود.

فلش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا