هفت حوضه آبریز درجه ۳ کشور امروز بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متری دارند

هفت حوضه آبریز درجه سه کشور امروز بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متری دارند و این وضعیت در روزهای بعد تا روز سه‌شنبه با کاهش بارش همراه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، میزان بارش‌ها در حوضه‌های آبریز درجه سه بیانگر آن است که از میزان بارش‌ها تا روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه به‌طور چشمگیری کاسته خواهد شد.

در عین‌حال امروز هفت حوضه آبریز درجه سه کشور بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متری دارند که بالاترین میزان بارش در حوضه آبریز «کهورک چاه غیب» با حداکثر بارش ۱۹۸ میلی‌متر رخ می‌دهد و بعدازآن حوضه آبریز «شمال جازموریان» با حداکثر ۱۹۷ میلی‌متر قرار دارد.

حوضه‌های آبریز درجه سه «هلیل‌رود» با حداکثر ۱۸۷ میلی‌متر، کویر «قطروئیه» با ۱۴۷ میلی‌متر، غرب میناب با حداکثر ۱۱۴ میلی‌متر، «کل» با ۱۶۰ میلی‌متر و «مند» با ۱۰۷ میلی‌متر بارش‌های بالاتر از ۱۰۰ میلی‌متری دارند.

امروز ۱۲ حوضه آبریز شامل «ریگ زرین»، «دق سرخ»، کویر مرکزی شرقی و غربی، باتلاق گاوخونی، شرق باتلاق، «حوض سلطان»، پهنه دریاچه، شرق دریاچه نمک، پایاب کارون، سراب ارس و «شرق زنگمار» هیچ میزان بارش ندارند.

فردا (دوشنبه) فقط سه حوضه آبریز درجه سه کشور بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متری دارند. این حوضه‌ها شامل کهورک چاه غیب با حداکثر ۱۰۹ میلی‌متر، شمال جازموریان با حداکثر ۱۲۶ میلی‌متر و هلیل رود با حداکثر ۱۰۵ میلی‌متر پربارش‌ترین حوضه‌های آبریز درجه سه هستند.

در عین‌حال فردا ۲۳ حوضه آبریز درجه سه کشور هیچ میزان بارش دریافت نخواهند کرد.

روز سه‌شنبه (۲۸ دی‌ماه) از مجموع حدود ۱۴۵ حوضه آبریز درجه سه، پنج حوضه بارش‌های بالاتر از ۱۰۰ میلی‌متر خواهند داشت. این پنج حوضه شامل کهورک چاه غیب با حداکثر ۱۶۰ میلی‌متر، هلیل رود با حداکثر ۱۴۳ میلی‌متر، کویر قطروئیه با حداکثر ۱۰۷ میلی‌متر، غرب میناب با حداکثر ۱۱۸ میلی‌متر و کل ۱۳۵ میلی‌متر هستند.

۱۸ حوضه آبریز درجه سه نیز روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه هیچ میزان بارش دریافت نخواهند کرد.

مقادیر بارش ارائه‌شده در گزارش حاضر مربوط به کل بارش (مجموع باران و برف) است.

فلش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا