۱۴۹ میلی‌متر بیشترین بارش پیش‌بینی‌شده برای این هفته و هفته آینده

بیشترین میزان بارش پیش‌بینی‌شده این هفته در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه ۱۴۹ میلی‌متری رخ خواهد داد که بالاترین میزان تا هفته منتهی به ۲۲ بهمن‌ماه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، میزان بارش‌ها نشان می‌دهد بـرای هفته جاری، وقوع بارش‌ها در مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس و همچنـین غـرب، شـمال و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بـارش پیش‌بینی‌شده بـرای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در مناطق شمالی کشور مورد انتظار است.

بیشینه بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز دریای خزر برای این هفته ۴۰ میلی‌متر است که متوسط بارش آن نیز ۵ میلی‌متر است.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز بیشینه بارش ۳۶ میلی‌متری و متوسط ۶ میلی‌متری پیش‌بینی ‌شده است.

میزان بارش پیش‌بینی‌شده این هفته در حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه ۹۸ میلی‌متری با متوسط بارش ۶ میلی‌متری است و برای حوضه آبریز قره قوم نیز بیشینه بارش ۲۴ میلی‌متری با متوسط بارش ۷ میلی‌متری است.

بیشینه بارش حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه ۲۳ میلی‌متری با متوسط بارش ۲ میلی‌متری است و این روند برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان بالاترین بیشینه بارش یعنی ۱۴۹ میلی‌متر پیش‌بینی‌ شده است.

در هفته منتهی به ۲۲ بهمن‌ماه میزان بارش‌های پیش‌بینی‌شده برای کشورمان روند متفاوتی دارد اما هیچ حوضه آبریزی بارش بالای ۱۰۰ میلی‌متری ندارد.

بر این اساس بیشینه بارش حوضه آبریز دریای خزر ۶۵ میلی‌متر است که متوسط بارش آن نیز به ۱۰ میلی‌متر خواهد رسید. درعین‌حال حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیشینه بارش ۱۳ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد با متوسطی که ۲ میلی‌متر است.

بیشینه بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته منتهی به ۲۲ بهمن‌ماه ۳۳ میلی‌متر است که متوسط بارش صفر میلی‌متری دارد.

میزان بارش پیش‌بینی‌شده در هفته منتهی به ۲۲ بهمن‌ماه برای حوضه آبریز قره قوم با بیشینه ۱۴ میلی‌متر و متوسط ۲ میلی‌متری است.

بیشینه بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز مرزی شرق نیز ۷ میلی‌متر با متوسط صفر میلی‌متر خواهد بود و این روند در حوضه آبریز دریای عمان و خلیج‌فارس هم بیشینه ۱۸ میلی‌متر و متوسط بارش یک میلی‌متر خواهد بود.

طی این هفته و هفته منتهی به ۲۲ بهمن‌ماه ۱۲ حوضه آبریز درجه‌دو کشور هیچ میزان بارش دریافت نخواهند کرد.

فلش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا