پیگیری تأسیس مرکز تحقیقات سامانه‌های نمک‌زدایی و آب‌های غیرمتعارف

مرکز تحقیقات آب و فاضلاب موسسه تحقیقات آب در سال جدید و در راستای اجرایی نمودن نقشه راه‌هایی که تدوین آن را به عهده داشته است، تأسیس مرکز تحقیقات سامانه¬های نمک‌زدایی و آب‌های غیرمتعارف را در دستور کار دارد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب ، در ابتدای سال جاری که مزین به شعار”تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” نیز است ضمن انجام هماهنگی‌های لازم، جلسه‌ای با ذی‌مدخلان این حوزه در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در استان هرمزگان با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران عامل آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، معاونان پژوهشی دانشگاه‌های مستقر در استان هرمزگان و جمعی از اساتید این استان برگزار شد.

در این نشست مطالعات تطبیقی انجام‌شده در خصوص لزوم تأسیس این مرکز و اهداف و مأموریت‌های آن توسط مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب تشریح شد.

دکتر اکبرزاده ضمن اشاره به سابقه چندین ساله مرکز تحقیقات آب و فاضلاب در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و صنعتی در زمینه‌‌های مختلف تصفیه آب و پساب، بازیابی و استفاده مجدد و نمک‌‌زدایی از آب‌های شور، ظرفیت­های این مرکز جهت همکاری در تأسیس مرکز تحقیقاتی یادشده را برشمرد و لزوم همکاری و هم­افزایی طرف‌های ذی‌نفع در استان و کشور را مورد تأکید قرارداد.

در ادامه، معاون عمرانی استانداری هرمزگان، مدیران عامل شرکت­های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان هرمزگان و معاونان پژوهشی دانشگاه‌های استان به‌طور جداگانه ضمن اشاره به فعالیت‌های مرتبط انجام‌شده در استان، تأسیس چنین مرکزی را به‌منظور هم‌راستا نمودن پژوهش‌های این حوزه و هم­افزایی هرچه بیشتر توانمندی‌های موجود در استان و کشور مورد تأیید و تأکید قرار داده و برای مشارکت در اجرایی نمودن این پروژه اعلام آمادگی نمودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا