احتمال وقوع بارش در حوضه‌های آبریز کشور در هفته آینده/حوضه آبریز دریای خزر بیشترین بارش را دارد

هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور به‌تدریج از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود به‌گونه‌ای که این هفته وقوع بارش در حوضه‌های آبریز متصور است اما برای هفته منتهی به ۲۷ خرداد احتمال وجود بارش دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه وضعیت بارش‌ها به‌شدت کاهشی خواهد بود.

بر این ‌اساس برای هفته جاری، وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در نواحی شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه‌ به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، احتمال وقوع بارش در نواحی شمالی کشور مورد انتظار خواهد بود.

حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۲۴ میلی‌متری و متوسط محدوده ۳ میلی‌متری را تجربه می‌کند که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم بیشینه بارش ۱۳ میلی‌متری و متوسط محدوده ۲ میلی‌متری را شاهد خواهد بود.

برای حوضه آبریز فلات مرکزی هم این هفته بیشینه بارش ۲۲ میلی‌متری پیش‌بینی‌شده که متوسط محدوده ندارد و حوضه آبریز قره قوم نیز بیشینه بارش ۱۲ میلی‌متر و متوسط محدوده ۲ میلی‌متری را دارد.

کم‌ترین میزان بارش این هفته در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان روی خواهد داد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۷ میلی‌متر بدون متوسط محدوده است.

این هفته حوضه آبریز اصلی مرزی شرق بدون بارش است و از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۱۴ حوضه بدون بارش هستند.

حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه بیشینه بارش ۹ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را تجربه می‌کند که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه وضعیت بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خوب نخواهد بود و هیچ بارشی نخواهد داشت.

برای حوضه آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه بیشینه بارش ۱ میلی‌متری پیش‌بینی‌شده که متوسط محدوده ندارد و حوضه آبریز قره قوم به همین ترتیب خواهد بود.

کم‌ترین میزان بارش هفته منتهی به ۲۷ خردادماه در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان روی خواهد داد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۱ میلی‌متر بدون متوسط محدوده است.

این هفته حوضه آبریز اصلی مرزی شرق که هفته منتهی به ۲۰ خردادماه بدون بارش بود شاهد بیشینه بارش ۳ میلی‌متری خواهد بود.

در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۲۳ حوضه بدون بارش خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا