بازدید وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان از موسسه تحقیقات آب

وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان از موسسه تحقیقات آب بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، روز پنجشنبه چهارم اسفندماه سال جاری و در حاشیه برگزاری سیزدهمین اجلاس مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو)، «دلیر جمعه» وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان از آزمایشگاه‌ها و مدل‌های هیدرولیکی موسسه تحقیقات آب بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور «محمدرضا کاویانپور» رئیس موسسه تحقیقات آب و مدیران این مجموعه برگزار شد، فعالیت‌های موسسه در زمینه‌های مدلسازی فیزیکی، پایش کیفی بدنه‌های آبی و مخازن سدها، پیش‌بینی میان‌مدت و کوتاه‌مدت بارش، مدیریت سیلاب، استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در مدیریت آب، آینده‌پژوهی و غیره برای ایشان ارائه شد.

در ضمن، سامانه هشدار سیل و پیش‌بینی بارش به‌صورت آنلاین به نمایش درآمد و نحوه فعالیت آن توضیح داده شد.

شایان ذکر است، مقرر گردید از ظرفیت‌های موسسه در زمینه‌های مدلسازی عددی و فیزیکی سازه‌های هیدرولیکی، مدیریت سیلاب، سنجش از دور و شهپاد برای رفع مسائل بخش آب کشور تاجیکستان استفاده شود.

در این زمینه هیات تاجیکستانی در اردیبهشت‌ماه سال آتی جهت هماهنگی‌های بیشتر به ایران سفر خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا