بازدید معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نوشیروانی بابل از موسسه تحقیقات آب

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نوشیروانی بابل از موسسه تحقیقات آب بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، در ابتدای جلسه دکتر محمدرضا کاویانپور رئیس موسسه تحقیقات آب ضمن خوشامدگویی به دکتر موسی فرهادی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نوشیروانی بابل به معرفی موسسه پرداخت.

وی در ادامه مهم‌ترین فعالیت‌های موسسه از جمله: مدل‌سازی هیدرودینامیک دریای خزر برای تعیین موقعیت واحدهای نمکزدایی، مدل‌سازی فیزیکی هیدرولیک و سازه‌های آبی، سامانه پایش کاربری و پوشش اراضی، شناور هدایت‌پذیر خودکار هیدروگرافی (شهپاد)، پرنده هدایت‌پذیر از راه دور (پهپاد) و سامانه پیش‌بینی و پایش سیلاب (که در هفته پژوهش و در قالب سی‌وپنجمین هفته پویش #هرهفته الف_ب_ایران رونمایی شد) را شرح داد.

همچنین از برنامه‌های آتی موسسه از جمله راه‌اندازی کارخانه نوآوری نیرو و تشکیل مرکز مطالعات آب‌های مرزی و منابع آب‌های مشترک خبر داد.

وی گفت: موسسه تحقیقات آب در راستای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور و با توجه به توصیه‌ها و تاکیدات وزیر نیرو در این زمینه، سیاست همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور را در جهت رفع نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی صنعت آب کشور دنبال می‌کند. در همین راستا، تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای انعقاد قرارداد تفاهم‌نامه همکاری شناسایی شده‌اند که دانشگاه نوشیروانی بابل یکی از آنها است.

رئیس موسسه تحقیقات آب با دعوت از معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نوشیروانی بابل جهت بازدید از مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر موسسه در ساری، خواستار همکاری هرچه بیشتر دانشگاه با موسسه شده و اظهار داشت موسسه تحقیقات آب نیز فرصت‌های مطالعاتی را در اختیار آن دانشگاه قرار خواهد داد.

در ادامه دکتر فرهادی با ارائه تاریخچه‌ای از تاسیس دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: دانشگاه نوشیروانی برای ارتباط با صنعت جایگاه ویژه‌ای قائل است و این موضوع جزء سیاست‌های اصلی دانشگاه به شمار می‌آید.

وی در همین رابطه، آمادگی دانشگاه را برای هرگونه همکاری با موسسه تحقیقات آب اعلام نمود و افزود: از جمله این اقدامات، علاوه بر انجام پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک، می‌تواند برگزاری وبینارهای علمی مشترک میان موسسه و دانشگاه باشد.

دکتر فرهادی با اشاره به ارتباطات دانشگاه با کشورهای عراق، روسیه و افغانستان ابراز کرد: ارتباطات دانشگاه امکان آموزش‌های برون مرزی را برای موسسه تحقیقات آب ایجاد می‌کند.

در پایان جلسه دکتر فرهادی و جمعی از مدیران موسسه از آزمایشگاه‌های مدلسازی هیدرولیک پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و محیط‌های آبی و همچنین کارگاه‌های موسسه تحقیقات آب بازدید کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا